KUIDAS GETAPRO’S TEENIDA?“ title=

GetaPro

KUIDAS GETAPRO’S TEENIDA?

  • Blog
  • 28-05-2021

Neile, kes tahavad kiiret juhendit, lugege seda ja jookske klientide juurde:

  1. Täida profiil GetaPro.ee’s, kirjelda teenuseid, lisa fotosid tehtud töödest
  2. Edasta arvustused muult saidilt või Facebookist
  3. Seo oma maksekaart
  4. Loe läbi kasutustingimused
  5. Kasuta rakendust tellimustele kiiremaks reageerimiseks

Kui teil on tekkinud küsimusi või olete hiljuti registreerunud GetaPro teenuseportaalis, siis on see artikkel mõeldud just teile. Oleme kokku kogunud mitmete täitjate lood ja portaali asutaja Juri Fridkin vastas kõige põnevamatele küsimustele, et saaksite juba täna GetaPro’s tellimusi saada.

 

Selle artikli inspireerijaks oli Ivan- ta tõi meieni huvitava murekoha. Alustame tema küsimustest:

 

Kas ühel inimesel võib olla GetaPro’s kahte profiili?

Ivan: inimestele pole alati arusaadav, miks mul on nii erinevad tegevusvaldkonnad- fotograaf ja elektrik. Mul on tehniline kõrgharidus ja aastate pikkune kogemus nõrkvooluseadmetega töötamisel, kuid vabal ajal tõmbas fotograafia mind nii kaasa, et sellest on saanud minu teine elukutse. Kuid seda kõigile on raske seletada.

Juri: Tavaolukorras saab üks inimene registreerida ühe profiili, kus tal on vabadus märkida need tegevusvaldkonnad, mis on tema jaoks asjakohased.

Teatud juhtudel, näiteks kui pakutavate teenuste valik võib potentsiaalseid kliente eksitada, tuleme vastu ja lubame teil registreerida kaks kontot. Selleks peate pöörduma tugiteenuste poole, et taotlust individuaalselt läbi vaadata.

 

Kuidas käituda, kui kohapeal selgub, et töö ulatus on algsest planeeritust väga erinev?

Ivan: Minuga juhtus õpetlik lugu. Läksin kliendi juurde täitma tellimust „Lühtri paigaldamine korteris“. Tundus umbes 20-minutiline töö, mitte midagi rasket. Koha peal selgus, et tegemist oli disain lühtri ja betoonlaega. Lambi eripäraks oli 40 traati lambipirnidega, mis tuli ämblikuvõrguna üle lae jaotada. Ma ei unusta seda lühtrit mitte kunagi. Hirmus mõelda, mitu tundi ma seal veetsin. Muidugi töö maksumus muutus, kliendile suutsin kõik ilusti ära seletada. Kuid kuidas saaks selliseid ebameeldivusi tulevikus vältida? Mis saab siis kui klient keeldub rohkem maksmast või jätab selle pärast negatiivse tagasiside?

Juri: Enne kui klient kinnitab tellimuse andmise teile, on teil võimalus temaga rääkida ja kõik üksikasjad teada saada.

Klientide rahulolematuse peamine põhjus on vastuolu tulemuse ja algsete lubaduste vahel. Seetõttu on töövõtja kuldreegliks selge suhtlemine ja kliendi õigete ootuste loomine.

 

Küsimused Martinsilt maksete ja vahendustasu kohta.

 

Kas selleks, et pakkumisi teha, pean ma vahendustasu maksma?

Martins: Ma nägin huvipakkuvaid tellimusi, kuid ei saanud aru, miks ma ei saa neile pakkumisi teha. Kõikjal on kirjutatud, et kõik on tasuta, maksad vaid siis, kui saad tellimuse, kuid tegelikult pead ikkagi kõigepealt maksma vahendustasu?

Juri: Vahendustasu võtame tõesti alles pärast tellimuse saamist. Pakkumiste tegemiseks piisab maksekaardi sidumisest, siis on juurdepääs kõikidele tellimustele avatud.

Martins: Aga kui ma oma kaarti lisada ei taha? Kas on võimalus töötada ilma selleta?

Juri: Maksekaardiga on see minu arvates mugavam, kuid soovi korral saab ka ilma selleta töötada. Sellisel juhul peate maksma vahendustasu ulatuses tagatisraha ja siis on teil juurdepääs tellimuses osalemisele. See raha ei kao kuhugi, saate esitada piiramatu arvu pakkumisi, kuniks leiate kliendi. Raha läheb maha teie virtuaalsest rahakotist vaid siis, kui tellimusele määramine on kinnitatud.

 

Millest vahendustasu sõltub?

Martins: Ma ei saa päris hästi aru, miks odavamatel tellimustel on mõnikord kõrgem vahendustasu kui kallimatel tellimustel?

Juri: Vahendustasuga on kõik lihtne- on 3 kriteeriumit, mille järgi see arvutatakse:

  1. Vahendustasu on 5-10% minimaalse tellimuse hinnast ja ei ületa 50eurot.
  2. Minimaalne maksumus arvutatakse hinnakalkulaatori põhjal, mis põhineb töö mahul (ruutmeetrid, ajakulu jne) või keerukusastmel (lihtne puhastus või remondijärgne puhastus)
  3. Juhtudel, kus töömahtu on keeruline arvutada, kasutame näiteks elektriseadmete remondiks fikseeritud vahendustasu 3eurot.

 

Mis siis teha kui vahendustasu ei mahu eelarvesse?

Martins: Mäletan mitut juhtu, kus klient määras eelarveks 20eurot ja tellimuse vahendustasu oli samuti 20eurot. Tuleb välja, et pean tellimuse tasuta tegema? Kas saate seda langetada?

Juri: Kliendid ei tea sageli turuhindu ja määravad eelarve suvaliselt. Seetõttu määrame vahendustasu vastavalt töö mahule, mitte tellimuse eelarvele. Enamasti nõustuvad kliendid täitjate pakutud suurema eelarvega.

Kuid on ka teisi näiteid, kus täitja alandab tellimuse saamise lootuses meelega eelarvet ja palub meil hiljem vahendustasu vähendada.

Sõltumata sellest, kas eelarve suureneb või väheneb, ei muuda me vahendustasu. See on ette nähtud juba kõige algusest ja täitja saab selle oma kuludesse arvestada.

  

Janisega rääkisime negatiivsetest arvustustest:

 

Kas seisate ainult klientide eest?

Janis: Kord sattusin kokku ühe ebaausa kliendiga. Vedas, et tema soovimatus maksta tuli välja juba varakult ja ma ei kaotanud palju raha. Kas GetaPro’l on  mingisugune kaitsemehhanism täitjate jaoks või seisate ainult klientide eest?

Juri: Ei, me seisame ikka mõlema poole eest. Meil on olnud juhtumeid, kus oleme blokeerinud ka kliendid. Reeglid portaali kasutamiseks on kõigile ühesugused, meie eesmärgiks on aus ja läbipaistev teenuse pakkumine. Püüame alati leida parima lahenduse saidi reegleid järgides, mida kõik kasutajad järgima peavad.

                                                                                                       

Mida teha kui sain negatiivse arvustuse?

Juri: Meie praktika on näidanud, et kui negatiivse tagasiside saanud täitja parandas olukorra ja selle tulemusena jäi klient rahule ning muutis ka arvustuse positiivseks. Selleks on vaja mitte karta kliendiga probleemi lahendamist.

 

Mis siis kui klient ikkagi ei nõustu?

Juri: Soovitame siis kirjutada oma vastuse sellele negatiivsele arvustusele. Uued kliendid loevad nii arvustusi kui ka nende vastuseid, see tähendab, et tahavad mõista mõlema poole olukorda ja teha omad otsused.

 

Ja kui klient petab?

Juri: Enamikes konflikti olukordades me kuulame mõlemaid osapooli, sellepärast me kunagi ei vali pooli, kellel on õigus ja jätame negatiivse tagasiside sellisena nagu ta on. Kuid erandjuhtudel kui kliendi pettusest on tõendid ilmsed ja vaieldamatud, võime otsustada arvustuse eemaldada.

 

Meiega võttis ühendust Liene, SMM- spetsialist. Liene on GetaPro’s olnud veidi üle kuu, kuid on saanud juba mitu tellimust. Küsimused algajalt spetsialistilt:

 

Kuidas endale kliente võita kui alles registreerusid GetaPro’s ja ühtegi tagasisidet veel ei ole?

Juri: Kõigepealt peate kliendi tähelepanu saamiseks looma ilusa profiili- täitke kõik väljad enda kohta käiva teabega, lisage fotosid töödest, sotsiaalvõrkude linke. Seejärel saate oma kodulehelt või Facebooki’st üle tuua kuni 10 arvustust. Samuti soovitame saada kontrollitud täitja staatus. Ja mis kõige tähtsam, saata võimalikult palju pakkumisi esimeste tellimuste ja arvustuste saamiseks, et seeläbi oma konkurentsivõimet järk-järgult suurendada.

 

Kuidas konkurentsile vastu panna?

Liene: Kui saadad kliendile pakkumise, siis ei ole nähtav, kes su konkurent on. Olen GetaPro’s uus, arvustusi vähe. Kuidas võistelda nendega, kel neid palju?

Juri: Esimene võimalus- konkureerida hinna arvelt, et saada arvustusi.

Kuid on veel üks lahendus- oleme uustulijatele välja töötanud spetsiaalse funktsiooni, mis aitab teistest varem teateid tellimuste kohta saada ning ühtlasi tõstab ka teie pakkumise kõrgemale, mis muudab konkureerimise palju lihtsamaks.

Funktsioon töötab tellimise järgi, kuid kontrollimata algajatele, kel pole arvustusi, oleme loonud proovirežiimi, kui tellimusele kulutatud raha tagastatakse täitjale tema virtuaalsesse rahakotti vahendustasu maksmiseks.

 

Oma situatsioonidest rääkis Andrei, santehnik. Tema küsimus:

 

Kas on võimalik vahendustasu tagastada?

Andrei: Tellimuses oli kirjutatud- ühendada nõudepesumasin. Kohapeal selgus, et pole kuhugi ühendada- polnud torusid, mitte midagi. Mul polnud kõike vajalikku kaasas, nii, et ma ei saanud seda tellimust teha. Kuidas sellises olukorras käituda? Mis saab vahendustasust?

Juri: Kui leping tellimuse täitmiseks oli sõlmitud, siis me vahendustasu ei tagasta. Loogika on lihtne- tellimusele tuleb umbes 5 pakkumist. Kui spetsialist sai tellimuse, kuid ei täpsustanud kõiki üksikasju või ei võtnud kaasa kõiki tööriistu, siis on see talle õppetunniks. Võib-olla oleksid tema kolleegid, kes tellimust ei saanud, varasemalt kõiki üksikasju arvesse võtnud ja ise raha teeninud ja ka rahuloleva kliendi saanud.

 

Mis siis teha kui klient on mind määranud tellimuse täitjaks ilma minu nõusolekuta?

Juri: Pöörduge tugiteenuste poole ja pärast üksikasjade uurimist tühistame kohtumise ja tagastame ka vahendustasu.

 

Loodame, et see artikkel vastas kõige laialt levinumatele küsimustele ja inspireeris teid oma ideaalse kliendiga kohtuma.

 

Soovime edu!

GetaPro meeskond

Tagasi