Elu palgapäevast palgapäevani - kuidas sellist stiili vältida Aleksandri lugu
Aleksandr - on portaali GetaPro üks esimesi kasutajaid. Tegime temaga pika intervjuu. Alexander rääkis oma elust, armastusest oma töö vastu ja sellest, kuidas ta tänu GetaPro tellimustele rohkem vabadust sai.
Miks on oma käe peal töötamine tulus, kuidas arvustused aitavad uusi tellimusi saada, mitu pakkumist on tulnud parima tellimuse saamiseks saata ja muud kasulikud nõuanded GetaPro veteranilt Aleksandrilt.
- Aleksander, mis teie arvates takistab inimesi oma käe töötamast, nagu töötate teie?
- Kõik ei saa olla ülemused ega juhid ... Ja kui sa töötad oma käe peal, siis sa lihtsalt pead olema oma hinges juht. Muidugi ei juhtu see kohe. Üks-kaks-kolm! Valmis! 20-aastaselt töötasin ehitusfirmas, nagu öeldakse, “onu heaks”. Siis sain aru, et tahan elult rohkem, tahan ise midagi ära teha.
- Rääkige natuke endast! Kus te üles kasvasite, õppisite?
- Elukutselt olen mööblitisler. Esialgu oli tööd napilt. Kriis. Ja ma läksin ehitusele tööle. Nad maksid siis, 2005. aastal, häbiväärselt vähe! Töötasin ehitusel, kuni sain 23, siis läksin üle suurde Rootsi ettevõttesse. Läksin sinna lihttööliseks, kuid peagi märkasid ülemused mu innukust ja mind edutati. Kuus kuud hiljem olin juba meeskonna juht. Minu alluvuses oli umbes 30 inimest. Olin nii juhataja kui sekretär. Kuid nad maksid vähe. Ma märkasin seda ja tegin järeldusi! Ütlesin üks kord, teine ... Lõpuks tõstsid nad palka, kuid minimaalselt, ja ma lahkusin vaatamata sellele, et mind keelitati jääma. Olles saavutanud suurt edu suures ettevõttes, sain aru, et minu tööd ei hinnata. Kuid mulle meeldib mu töö ja ma tahan selle eest korralikku tasu saada. Nii otsustasingi edaspidi oma käe peal töötada. Algul töötasin üksi. Nüüd töötan meeskonnas koos veel kahe inimesega, kelle ma ise välja õpetasin. Arenen vähehaaval. Ma ei võta suurte objektide jaoks tööle kõrvalisi inimesi, sest ma vastutan töö tulemuse eest ja pean selles alati kindel olema. Valdkonnas, kus ma töötan, sõltub palju inimeste tagasisidest. Hea tagasiside on väga oluline!
- Mis on teie töös peale tagasiside kõige positiivsem ja põnevam?
- Mulle meeldib väga projekti alustada ... Kui tuleb alles fantaseerida ja välja mõelda, mida teha. Samuti on huvitav mõelda, kuidas teha. Ja muidugi töö valmimine.
- Millised kliendid on parimad?
- Need, kes ei targuta (naerab). Üldiselt meeldib mulle suhelda igasuguste inimestega.
- Kuidas saite teada GetaPro portaalist?
- Oo! Olen olnud GetaPro's algusest peale! Kõigepealt olin ehituses. Sain GetaPro kohta teada internetist. Just sel ajal mõtlesin, et miks pole portaale, kus saaks oma teenuseid pakkuda. Miks ei ole nii nagu suurte ettevõtete puhul - ettevõtted pakuvad oma teenuseid nagu konkursil ja kliendid valivad parima? Ma just mõtlesin selle peale ja keegi oli seda juba teinud. Registreerusin ja hakkasin peagi tellimusi saama. Praegu saan päevas umbes 6 tellimust. Isegi praegu, kui me räägime, näen oma telefonis uusi tellimusi.
- Kas GetaPro esimese tellimuse saamine oli lihtne?
- Minu esimene tellimus oli vannitoas ventilaatori vahetamine. Ja kui tegin kõik kiiresti ja hästi, usaldas sama klient mulle plaatide panemise. See klient ei tundnud arvutit ega teadnud, kuidas saidile arvustust jätta. Ja naljakas on see, et mõne aja pärast helistas mulle GetaPro administraator ja ütles, et Andris (kõige esimene klient) soovis minu kohta arvustuse jätta, kuid ei teadnud, kuidas seda teha. Nad aitasid teda ja ma sain esimese hea tagasiside. Kokkuvõttes oli esimese tellimuse ja hea tagasiside saamine lihtne. Aga nii oli siis. Nüüd on muidugi suurem konkurents ja tellimuse saamine on keerulisem. Nüüd on vaja saada rohkem positiivset tagasisidet, rohkem meeldimisi ja kujundada oma profiil kvaliteetsete fotodega. Üldiselt peab natuke pingutama ja kõik saab korda. Uskusin sellesse projekti algusest peale. Tundsin, et see portaal areneb, ega eksinud.
- Kas head arvustused aitavad teil tellimust saada?
- Muidugi! Kuid arvustusi ja nende kogust tuleb mõistlikult hinnata. Te võite olla hea meister, kuid teha suure objekti ja saada pika aja peale ainult ühe arvustuse. Teine meister aga, kes on samuti tubli, kuid võtab vastu vaid väikseid tellimusi, saab lühema aja jooksul rohkem positiivset tagasisidet. Näiteks mul on hetkel 17 meeldimist. Ja see on minu tulemus kaheaastase tööga. Kuid ma võtan ette suuri objekte, mis kestavad kaks kuud. Keegi teine suudab kahe kuuga lõpetada 10 tellimust ja saada vastavalt 10 meeldimist. Üldiselt on süsteem väga hea, kuid sellest tuleb aru saada.
- Mitu pakkumist peate tellimuse saamiseks saatma?
- See pole alati ühtviisi... Ausalt öeldes ei ole ma teinud statistikat, kuid siin on kõige olulisem alati pakkumisi saata. Ja ühel päeval saate kindlasti soovitud tellimuse. Mulle meeldib GetaPro väga, sest toimub kõik mõistlikult: kõigepealt valin mina kliendi ja siis tema minu. Ja kui kõik sobib, siis alustame tööd.
- Kuidas hindate elu ENNE ja PÄRAST GetaPro‘d?
- Varem töötasin, liikumata edasi, ja ma ei hallanud oma finantse. Nagu öeldakse, töötasin „palgast palgani“. Nüüd juhin ise oma tööaega vajadustest lähtuvalt. Ja see on suurepärane! Mul on alati eesmärk. Olen inimene, kellele meeldib uusi asju proovida ja riskida.
- Mida te eelistate: kas seda, kui kliendid valivad teid või kui teie valite kliendi?
- Ma arvan, et mõlemad variandid on head. Kui meister on hea, siis on ta alati hõivatud. Kahjuks on nüüd palju „häid“ meistreid, kes teevad halba tööd, kuid kinnitavad, et nad on head ... Mul on üks ettepanek GetaPro portaalile: lisage klientidele võimalus pöörduda otse meistrite poole, kuid mitte kõigi juurde, vaid üksnes nende poole, kellel on väga hea ajalugu. Näiteks looge meistrite lojaalsusprogramm. Las neid olla vähem, kuid olgu nad sellised, kelle kvaliteedile võite garantii anda. Kui kliendil on võimalik niisugust meistrit oodata, siis saab ta vastavad kontaktid.
- Milline on teie individuaalne lähenemine kliendiga töötamisel?
- Minu töö garantii. Teen seda kohusetundlikult nagu enda jaoks. Töötades märkan alati neid vigu, mis hiljem ilmnevad. Neid on võimalik ignoreerida, kuid mina, vastupidi räägin neist alati kliendile ja aitan need vead parandada.
- Mida soovitada algajale, kes on just GetaPro kasutajaks registreerunud?
- Ma ei tea, kas seda saab nõuandeks nimetada, kuid mulle tundub, et kõige tähtsam on soov töötada. Mitte raha teenimiseks, vaid selleks, et teha oma valitud tööd. Kui püüdled ainult raha poole, siis lõpuks on sul suured võlad ja suured probleemid. Samuti peate olema aus: pole vaja petta inimesi, kes ehitusest midagi ei tea, neid on palju. Lõpptulemusena maksab selline pettus teile endale kätte. Ehitustööl saab head raha teenida, jäädes seejuures ausaks. Kõik tahavad muidugi kiiremini, kuid teil peab olema kannatlikkust.
- Miks sa ikkagi tahad nii väga oma käe peal töötada? Kui öelda lühidalt ...
- Sest sa kontrollid kõike ise.
- Teil on olnud mitmesuguseid tellimusi, eks? Milline oli kõige kallim tellimus?
- Uusima tehnoloogiaga kahetoalise korteri kapitaalremont ... täielik demonteerimine ... Ujuvpõrandad ... Kõik kõige kõrgemal tasemel!
Minu elus on olnud palju mitmesuguseid tellimusi ja kliente. Mäletan ühte väga viisakat klienti, kes oli „kõigeks valmis“. Tegin nalja! Minu ideed vaimustasid teda ja hindas kõike, mida ma tegin. See oli tore! Selliste inimestega töötamine on rõõm.
- Teiesuguseid julgeid ja ambitsioonikaid inimesi, kes töötaksid oma käe peal, pole palju...
- Kõigile see ei sobi! Paljud kardavad stabiilsusest loobuda. Kuid stabiilsus sõltub tegelikult meist endist, mitte aga “onust”, kelle heaks me töötame. Minulgi juhtus varem kõike. Kord ma peaaegu oleksin riigist lahkunud, kui olid rasked ajad. Sel ajal sündis mu poeg. Kohe tekkis vajadusi ja raskusi rohkem, aga ma tulin toime ja tunnen end siin kodus suurepäraselt. Tuleb ennast positiivselt häälestada ja mitte alla anda ning kõik saab korda. Stabiilsus - see on sisemine rahu. Muidugi on oluline perekonna toetus. Mu naine aitas mul „ärgata“, lõpetada „vooluga kaasa minemise“ ja unistuse teoks teha: hakkasin oma käe peal tööle.
Tagasi