Häbelikust finantstöötajast nõutud õhtujuhiks
Peojuht Matis jagas meiega oma saladusi edukaks kliendiotsinguks ning rääkis ka kuidas saada tasuta töötavast õhtujuhist keskmisest kõrgema palgaga spetsialistiks.
- Matis, kas olete alati tahtnud töötada õhtujuhina?
Ei, ma ei ole üks nendest, kes kohe oma elukutset teadis. See oli keeruline tee.
Kooliaegadel olin pigem introvert, meelega mingisugustest üritustest osa ei võtnud. Minu huvideks olid sootuks teised alad- statistika, matemaatika, analüütika. Õppisin Läti ülikoolis finantsjuhtimist ja nägin oma tulevikku finantsi vallas.
- Kuidas juhtus nii, et arg õpilane-finantsjuht on nüüdsest üks nõutumaid õhtujuhte?
Täielik kokkusattumus. Olin ühe õpilasorganisatsiooni liige ja kuidagi paluti mind ühte üritust läbi viima. Ma polnud seda kunagi teinud.
- Kas see oli teie elu pöördepunkt?
Ei, kuid see oli esimene samm. Endalegi üllatuseks sain mulle antud ülesandega hästi hakkama. Veel enne ürituse lõppu sain kutse viia sama üritust läbi ka järgmisel aastal.
Peale seda korda juhtisin üha rohkem üritusi, enamjaolt tegin tööd tasuta või väga väikese tasu eest, sest suhtusin sellesse rohkem kui hobisse.
- Kas oli ka teine töö?
Jah, pean tunnistama, et minu kasv karjääriredelil finantsalal oli raske, alati ei vedanud. Mitte kuidagi ei õnnestunud saada tööle sinna, kuhu tahtsin. Lõppude lõpuks vabanes koht, mis sobis mulle ideaalselt. Läbisin kõik etapid ning tuli välja, et ametikoht on juba minu. Kuid läks nii, et kõige viimasel hetkel öeldi mulle ära.
Ja alles siis võib ehk öelda, et oli pöördemoment. Hakkasin mõtlema, millega võiksin tegeleda iseseisvalt. Mulle tuli meelde mu hobi ja sain aru, et kogu see aeg ma juhtisin edukalt erinevaid üritusi, kuigi tõesti, mitte midagi sellega ei teeninud.
Siis otsustasin, et annan ise endale nii töö kui ka ameti.
- Aga millal hakkasite reaalselt teenima ürituste juhtimisega?
Vastuseks võin jagada tervet juhendit, kuidas saada tasuta õhtujuhist keskmisest kõrgema palgaga spetsialistiks. Nagu näha, läksin ma ise seda teed pidi.
Alustuseks tegin ägedad visiitkaardid- natukene loomingulist lähenemist ja õnnestus, mitte nagu kõigil. Jagasin neid kõikjal, kus sain, aktiivselt tegelesin erinevate võrgustike loomistega. Peale seda hakkasid tulema esimesed tellimused. Kuid seda juhtus harvem kui ma tahtsin.
Samaaegselt registreerusin GetaPro’s, kust regulaarselt hakkas tulema tellimusi. Tellimuste hulk tegi meele rõõmsaks- kliendid tulid usaldusega, just tänu arvustustele, sellepärast oli ka lihtne töötada. Ma suunasin oma tähelepanu tööle GetaPro’s, olin väga aktiivne, reageerisin kõikidele tellimustele, suhtlesin klientidega.
Tasapisi hakkasid asjad ülesmäge minema, tegin isegi promo-klipi oma pakutavatest teenustest. Kuid nii kui ma laadisin selle üles oma Facebooki lehele, hakkasin kohe massiliselt saama õnnitlusi tuttavatelt, kes isegi ei teadnud, millega ma tegelen.
Mõistsin, et oma tegemistest on vaja rääkida sõpradele, kuigi ma ei tegelenud ürituste juhtimisega igapäevaselt ja ei teadnud, millest kirjutada. Proovisin tasulist reklaami, kuid sellest ei tulnud midagi välja.
Siis otsustasin, et hakkan kasutama sellist strateegiat- ühe ürituse kohta tegin pea terve kuu postitusi. Alguses jagasin ürituseks ettevalmistumist, milles rääkisin sündmusest endast ja pärast postitasin tagasisidet ja soovitusi osalejatelt. Sellisel viisil tekkis mulje pidevast tegevusest, sõbrad hakkasid mind rohkem nägema uudisvoogudes ja soovitasid mind ka oma tuttavatele. Suusõnaline reklaam töötas.
Ma eksisin, ei saanud aru, kes on minu publikkuid järgisin igas olukorras reeglit- kedagi ei tohi kunagi petta. Maine loomine võtab kaua aega, kuid selle hävitamine vaid hetke.
- Milliseid huvitavaid tellimusi leidsite GetaPro’st? Mis on meeldejäävaim?
Pähe tuli mitmeid üritusi. Esimene- korporatiivõhtu kummalise temaatikaga: viis elementi. Väga muljetavaldavad dekoratsioonid.
Siis edasi- pulmad Stand Up stiilis jaanipäeval. Pulm ei olnud suur, umbes 30 inimest, lapsed jooksid ringi, õhkkond oli lahe. Pulmalised kuidagi usaldasid mind kohe, lõppude lõpuks õnnestus meil kõik väga mõnusalt ja huumoriga, eriti lõbustasid kõiki diplomid, mida välja andsin.
Veel meenus üks firmapidu, kes tegeleb laste mänguväljakute tootmisega. Nende jaoks viisin läbi erinevaid teatejookse ja auhindu andsin üle kokku pandud laudadel, mis olid poodiumiteks. Inimesed seisid ringis ja hakkasid ootamatult järgmise nominatsiooni ootuses trumme taguma vastu laudu ja õnnitlesid võitjat valju aplausiga. See oli uskumatu!
- Milles peitub teie unikaalsus?
Kui lühidalt, siis minu hüüdlause- „99% et ühel hetkel kõik tantsivad.“
Kliente kutsun sõpradeks. Kuidas siis muidu?
- Kuidas õppisite kõike, mida on vaja heaks peo läbiviimiseks?
Läbisin erinevaid kursuseid- avalik esinemine, stand up, improvisatsioon jt, kuid kõige rohkem õpin iseendalt- oma vigadest, otsides kogu aeg, mida saaks paremini teha.
- Ilma milleta on hea pidu võimatu?
Ilma usalduseta. Ilma selleta on võimatu luua midagi tõeliselt head ja ainulaadset. Selles mõttes on GetaPro hindamatu teenus, kuna see aitab seda usaldust kiiremini luua. Inimesed loevad minu kohta arvustusi, neile saab kohe selgeks, kas ma sobin hästi või mitte. Ja pole vaja kedagi veenda, kliendil on lihtsam otsustada.
- Milline on kõige tänulikum publik?
Õpilased- nad on alati valmis protsessis osalema ja mõnikord mõtlevad nad selle ise välja! See on alati lõbus! Ja veel 50+, nad lõbutsevad nii nagu noored ei oska.
- Kui suured on teie üritused?
Erinevalt- viisin läbi avaliku ürituse, kus oli 5000 inimest, firmapeod 100-200 inimest, pulmad 70 inimest ja kammerüritused alla 30 inimese. Minu jaoks ei ole inimeste arv nii tähtis. Tööl hindan enim väikseid, emotsionaalseid hetki. Elu ju moodustubki neist!
- Millist nõu annaksite pulmaisa otsivale paarile?
Kohtuge mitme professionaaliga. Nii saate täpsemalt aru, kes teile sobib. Ja otsige GetaPro’st. Siit võib kindlasti leida „peidetud pärleid“!
Tagasi